دانلود نرم‌افزار فلش پلیر Flash Player

نرم‌افزار Adobe Flash Player یک برنامه رایگان برای مشاهده فایل‌های چند رسانه‌ای است. با فلش پلیر می‌توان برنامه‌های اینترنتی مثل فیلم، صدا و مواردی که با ادوبی فلش ایجاد شده‌اند را مشاهده کنید. در این مقاله لینک دانلود فلش پلیر و توضیحات مربوط به آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تا حدود 5 سال پیش از Adobe Flash برای ایجاد برنامه‌های چند رسانه‌ای (MultiMedia) استفاده می‌شد. به کمک این برنامه‌ها تلاش می‌شد ارتباط با کاربران بیشتر شده و رابط کاربری برنامه را بهبود داد.

به دلیل استفاده زیاد از فلش پلیر در آن زمان، گاهی اوقات برخی سایت‌ها ناقص بارگذاری می‌شدند. دلیلش هم این بود که بعضی قسمت‌های سایت به وسیله برنامه‌های کوچک flash ایجاد شده بودند.

این روزها با پیشرفت زیاد فناوری‌های تحت وب، استفاده از فلش و فلش پلیر در سطح وب کمتر دیده می‌شود. با این حال هنوز هم برای ایجاد برخی رسانه‌ها از Flash Player استفاده می‌شود.

ویژگی‌های نرم‌افزار فلش پلیر (Flash Player)

با نصب این برنامه‌ها متناسب با بستری که می‌خواهید فایل flash را اجرا کنید، از این پس قادر خواهید بود فلش را به راحتی مشاهده کنید.

از جمله ویژگی‌های آخرین نسخه عبارت‌اند از:

  • بهبود کارآیی و سرعت اجرا
  • افزایش امنیت نسبت به نسخه‌های قبلی
  • نصب راحت فقط با چند کلیک ساده
  • پشتیبانی از زبان برنامه نویسی Action Script 3
  • متناسب با آخرین تغییرات ویندوز

کدام نسخه برای من مناسب است ؟

اگر از سیستم عامل ویندوز ورژن ۷، ۸ و ۱۰ استفاده می‌کنید، برای باز کردن فایل‌های فلش روی ویندوز از آخرین نسخه آن استفاده کنید. پس از نصب این نسخه، یک برنامه ساده و سبک روی ویندوز نصب شده که فایل‌هایی با فرمت swf را اجرا خواهد کرد.

اگر از مرورگرهای فایرفاکس (Firefox)، سافاری (Safari) یا اپرا (Opera) استفاده می‌کنید و می‌خواهید فلش پلیر روی آن اجرا شود، نسخه مخصوص مرورگر آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب، معمولاً بدون هیچ مشکلی، فایل‌های flash موجود در سایت‌ها برایتان نمایش داده خواهد شد.

مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) به صورت پیش‌فرض دارای فلش پلیر است. اگر در سایتی برنامه‌های Flash را نمی‌بینید، از قسمت نوار آدرس روی علامت قفل یا تعجب کنار آدرس سایت کلیک کرده و وارد Site Settings شوید. در این صفحه باید گزینه مربوط به Flash را روی Allow قرار داده و صفحه سایت را مجدداً بارگذاری کنید.

آموزش بکاپ گرفتن از اطلاعات در ویندوز 7

آموزش بکاپ گرفتن از اطلاعات در ویندوز 7

دانلود فلش پلیر

می‌توانید آخرین نسخه Adobe Flash را از لینک‌های زیر برای ویندوز یا مرورگرهای غیر از کروم دانلود کنید.

این فایل‌ها به صورت فشرده و با فرمت zip هستند. پس از دانلود هر فایل، بهتر است آن را از حالت فشرده خارج کرده و سپس فایل exe درون آن را اجرا کنید.

آخرین نسخه برای اجرا در ویندوز نیاز به نصب ندارد! فقط فایل را دانلود و از حالت فشرده خارج کنید. با اجرای برنامه می‌توانید از منوی File روی گزینه Open کلیک کرده و پرونده مورد نظر را باز کنید.

همچنین می‌توانید فلش پلیر را به عنوان بازکننده پیش‌فرض فرمت swf در ویندوز تعریف کنید.

توجه داشته باشید که فلش پلیر (Adobe Flash Player) در ویندوز 8 و 10 به همراه آپدیت ویندوز به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

اگر از ویندوزهای قدیمی مثل XP یا 98 استفاده می‌کنید و آخرین نسخه روی آن نصب نمی‌شود، می‌توانید فلش پلیر 11 را از لینک زیر دانلود کنید.

این نسخه تست شده و بر روی دو نسخه قدیمی ویندوز به درستی اجرا می‌شود.

جستجوی پیشرفته در ویندوز : ترفندهای ویژه ویندوز 7، 8 و 10

جستجوی پیشرفته در ویندوز : ترفندهای ویژه ویندوز 7، 8 و 10