عکس پیش‌فرض نوشته

تقریباً در تمامی سازمان‌ها و ادارات ،فروشگاه ها و حتی مدارس ،سیستم‌های کامپیوتری جایگزین سیستم‌های سنتی شده‌اند و حالا می‌توان با استفاده از کامپیوترها با سرعتی بیشتر به انجام امور مختلف پرداخت.
اما کامپیوترها نیز مشکلات خاص خود را دارند که تامین توان مصرفی ،تولید گرما (در زمانی که تعداد کامپیوترهای مورد استفاده زیاد است) ،هزینه نگهداری و فضای مورد نیاز از آن جمله هستند و ممکن است باعث شود برخی عطای استفاده از کامپیوتر را به لقایش ببخشند.

msi-AE2031

شاید به همین خاطر بود که کمپانی‌هایی همچون msi به این فکر افتادند تا همه اجزای یک کامپیوتر را در یک بدنه باریک و بدون نیاز به سیستم‏های ارتباطی بین نمایشگر و بدنه قرار دهند و کاربر را از درگیر شدن با قسمت‌های مختلف یک کامپیوتر بی نیاز کنند…

این سیستم‌ها All in One نام گرفتند و محصولات کمپانی msi نیز جزء اولین‌هایی بود که به طور گسترده وارد بازار ایران شد.
حالا نسل جدید این محصولات ،کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کرده و میز کار خلوت‌تری برای کاربران به ارمغان آورده اند.

سیستم AE2031 msi از مجموعه محصولات جدید All in One کمپانی msi است که برای کاربری خانگی ،ادارات ،سازمان‌ها و فروشگاه‌ها در نظر گرفته شده است و با امکانات متنوع و مناسبی که دارد ،خرید آن برای بسیاری از افراد توجیه‌پذیر خواهد بود.

msi-AE2031

صفحه نمایش ۲۰ اینچی این دستگاه از دقت تصویر ۹۰۰x۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد و با پشتیبانی از ویژگی لمسی با کمک قلم یا انگشت و به صورت Multi touch (با پشتیبانی از انواع Gesture های لمسی) ،بهره‌‎وری کاربر در استفاده از نرم‌افزارهای مختلف را به حداکثر می‌رساند.
این ویژگی هم در سیستم عامل Windows ۷ که به طور پیشفرض روی  AE2031 نصب شده ،قابل استفاده بوده و هم در صورت ارتقا به سیستم عامل ویندوز ۸ در دسترس خواهد بود.

msi کاربران را به استفاده از این صفحه نمایش محدود نکرده است و می‌توان به کمک خروجی  HDMI،این محصول را به صفحه نمایش‌های دیگر ،تلویزیون یا ویدئو پروژکتور متصل کرد.
ویژگی جالب توجه دیگر ،پورت ورودی تصویر  HDMI است که این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان انواع دستگاه‌ها ،از کنسول‌های بازی گرفته تا درایوهای پخش DVD و Blu-Ray ،را به این نوع All in One متصل کرده و از صفحه نمایش این دستگاه بهره برد.

برای ورودی پورت HDMI ویژگی جالبی به نام Instant Display توسط  msi معرفی شده است.
در این حالت ،زمانی که All in One روشن است ،به محض اتّصال یک دستگاه به ورودی  HDMI،صفحه نمایش روشن شده و محتوای متصل به ورودی HDMI را نشان می‌دهد و کاربر می‌تواند بین آنچه در کامپیوتر در حال پخش است و آنچه به پورت ورودی HDMI متصل است به سادگی سوئیچ نماید.

msi-AE2031

استفاده از نور پس زمینه LED در این محصول ،باعث کاهش ۳۰ درصدی توان مصرفی در مقایسه با نمونه‌های مجهز به نور پس زمینه CCFL می‌گردد.
سازمان‌ها و اداراتی که از ده‎ها و شاید صدها سیستم کامپیوتری در محل کار خود بهره می‌برند ،با استفاده از این ویژگی ،می‌توانند به میزان قابل توجهی در برق مصرفی خود صرفه‌جویی نمایند.

در  AE2031 msi از پردازنده دو هسته‌ای Celeron مدل  830 Bو با فرکانس کاری ۸/۱ گیگاهرتز استفاده شده است.
این پردازنده دارای حافظه نهان سطح دوم دو مگابایتی است و از معماری ساخت ۳۲ نانومتری در کنار میزان TDP برابر با ۳۵ وات بهره می‌برد.
در کنار این پردازنده ،چهار گیگابایت حافظه RAM به صورت تک‌کاناله با فرکانس کاری ۱۳۳۳ مگاهرتز در نظر گرفته شده که برای کاربردهای مورد نظر ادارات و کاربری خانگی مناسب خواهد بود.

پردازنده گرافیکی مجتمع این محصول دارای فرکانس پایه ۶۵۰ و حداکثر فرکانس ۱۰۵۰ مگاهرتز است و از حافظه سیستم برای امور گرافیکی خود استفاده می‌کند.
در کل ۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای کاربران در نظر گرفته شده که برای این رده کاری کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

از بابت امکانات ارتباطی نیز  AE2031 msi در سطحی مناسب قرار می‌گیرد.
پورت شبکه یک گیگابیتی (1GBS) این دستگاه امکان اتصال آن به شبکه های کابلی را مهیا ساخته و به کمک اتصال شبکه بی‌سیم با استاندارد 802.11n نیز می‌توان به شبکه‌های بی‌سیم متصل شد.

msi-AE2031

نکته جالب توجه درباره امکانات ارتباطی این دستگاه ،پشتیبانی از فناوری dlna است که به کمک آن می‌توان فایل‌های چندرسانه‌ای مختلف را در شبکه خانگی روی دستگاه‌های مختلف به اشتراک گذاشت و بدون نیاز به سیم‌کشی یا انتقال فایل‌ها روی وسایل ذخیره‌سازی مختلف ،آنها را روی دستگاه‌هایی همچون گوشی‌های هوشمند ،تبلت‌ها یا حتی تلویزیون‌های مجهز به dlna تماشا کرد.

پورت‌های این دستگاه نیز به خوبی نیاز کاربران امروزی را برآورده خواهد کرد. می‌توان به دو پورت پر سرعت USB3.0 در کنار دستگاه انواع وسایل ذخیره‌سازی سریع را متصل کرده و از سرعت حداکثر ده برابر در مقایسه با پورت USB2.0 بهره برد.
در ضمن این پورت‌ها دارای ویژگی Super Charger هستند که امکان شارژ سریعتر انواع دستگاه‌های همراه را ایجاد خواهد کرد.

کارتخوان چهارکاره ،چهار پورت USB2.0 دیگر در نظر گرفته شده برای این دستگاه و درایو نوری DVD-Writer دیگر نیاز کاربران مختلف را تأمین خواهد کرد.

با خرید این دستگاه به هیچگونه وسیله جانبی نیاز پیدا نخواهید کرد. به همراه AE2031 یک صفحه کلید (با ترکیب کلید Chicklet و ماوس) همرنگ با بدنه ارائه می‌شود که هر دو به All in One متصل خواهند شد.

msi-AE2031

این دستگاه دارای یک پورت COM است که امکان اتصال وسایل جانبی بیشتری نظیر کارتخوان و… را به سیستم فراهم می‌سازد.
همچنین یک وبکم و میکروفن نیز روی بدنه All In One مجتمع شده تا علاقه‌مندان به گفت‌وگوهای اینترنتی بتوانند به سادگی از آن بهره ببرند.

بلندگوهای استریو نیز در زیر صفحه نمایش تعبیه شده‌اند و در صورت نیاز می‌توانید بلندگوهای مورد علاقه خود را به خروجی صدای این محصول متصل نمایید.

برق مورد نیاز دستگاه توسط یک آداپتور ۹۰ واتی تأمین می‌شود (البته حداکثر توان مصرفی کمتر از این مقدار است). وزن دستگاه 7.31 کیلوگرم بوده و فضایی به ابعاد ۷.۸۷ * ۱.۳۹۲ * ۲.۵۱۳ میلیمتر از میز کار شما را اشغال خواهد کرد.

 

این آموزش بیش از ۳ سال قبل ارسال شده و اکنون در لیست به‌روزرسانی‌های سایت قرار دارد. اگر پیشنهاد یا انتقادی برای بهبود آموزش دارید، خوشحال می‌شیم به ما اطلاع بدهید.